Viď nasledovné citáty:
A dám vidieť zázraky hore na nebi a znamenia dole na zemi, krv a oheň a dymovú paru. Slnce sa obráti na tmu a mesiac na krv, prv ako príde deň Pánov, veľký a slávny. / Sk 2:19-20/
Ale o časoch a o dobách nepotrebujete, bratia, aby sa vám písalo. Lebo sami dôkladne viete, že deň Pánov príde tak ako zlodej v noci. Lebo keď budú hovoriť: Pokoj a bezpečnosť, vtedy náhle príde na nich zahynutie ako bolesť na tehotnú ženu, a neujdú. Ale vy, bratia, nie ste vo tme, aby vás ten deň zachvátil ako zlodej. /1Tes 5:1-4/
Neodkladá Pán váhajúc so zasľúbením, ako ho niektorí majú za takého, ktorý váha a odkladá; ale zhovieva vzhľadom na nás, pretože nechce, aby niektorí zahynuli, ale aby všetci prišli ku pokániu. Ale príde deň Pánov ako zlodej v noci, v ktorý pominú nebesia s rachotom, a živly, rozpálené ohňom, sa rozplynú, a zem i diela, ktoré sú na nej, zhoria. /2Pet 3:9-10/
Vy ale skôr myslíte v otázke na dodržiavanie soboty podľa Desatora a prečo kresťania majú bohoslužby v nedeľu.
Ježiš bol vzkriesený v prvý deň po sobote, teda prvý deň týždňa v našom ponímaní – v nedeľu. (Mt28:1) Takže nedeľa mala byť oslavou dňa vzkriesenia. V skutkoch apoštolov je zmienka, že sa kresťania stretávali v nedeľu. Biblia však nedáva príkaz pre kresťanov nedeľu ako deň uctievania, naopak Pavol vysvetľuje, že nemáme uctievať dni a sviatky, ale Ježiša Nazaretského.
A v prvý deň týždňa, keď sme sa zišli lámať chlieb, Pavel hovoril s nimi, lebo mal na druhý deň odísť a pretiahol slovo až do polnoci. /Sk 20:7/
Lebo niekto súdi, že niektorý deň je nad iný deň, a zase niekto súdi, že každý deň je ako deň. Každý nech si je istý veci sám vo svojej mysli. Kto dá na deň, dá Pánovi; kto nedá na deň, nedá Pánovi na deň. Kto je, je Pánovi, lebo ďakuje Bohu, a kto neje, neje Pánovi a ďakuje Bohu. /Rim14:5 – 6/
Tak tedy ešte ostáva sobotenie, odpočinok ľudu Božiemu. Lebo kto vošiel do jeho odpočinku, ten tiež odpočinul od svojich diel ako Boh od svojich. Usilujme sa tedy vojsť do toho odpočinku, aby nepadol niekto tým istým výstražným príkladom neposlušnosti. /Žid 4:9-11/
Pavol vyučuje kresťanov, že naďalej ostáva sobotenie, teda tak ako Boh si odpočinul od svojej práce, tak aj človek sa má upokojiť od svojich prác a záujmov, aby hľadal Boha a odpočinul si v Jeho prítomnosti a to sa dá robiť každý deň. Zároveň je sobota krásnym obrazom večného spočinutia a prebývania s Bohom po vzkriesení pre tých, ktorí v neho uverili a žijú nasledovaním Ježiša Krista .